Zelený salát

Geniálně jednoduché a přitom tak chutné. Napadlo vás někdy kombinovat salát a čínské zelí? Pokud ještě ne, rozhodně to vyzkoušejte.

zelený salát

Od té doby, co jsem ho začla připravovat jinak než pouze s kefírem či octovou zálivkou, je u nás obyčejný salát neskutečně oblíbený.

Na zelený salát potřebujeme

  • díl čínského zelí
  • díl (ledového) salátu
  • jarní cibulka nebo pórek
  • sezamová semínka
  • za studena lisovaný (sezamový) olej
  • (citrónová šťáva)

Zelí i salát nakrájíme na nudličky, pórek nebo cibulku na kolečka, posypeme semínky, zakápneme olejem a citrónovou šťávou, promícháme a je hotovo.

Tip

Místo pórku nebo cibulky použijte pažitku nebo jinou zeleň.

Výborný je salát také s najemno pokrájeným kořenem pampelišky. Máte-li zahradu, klidně ho používejte celoročně, když vám pampeliška vyroste na nějakém nevhodném místě. Místo pletí sklízíte. 😉

Hlávkový salát proti zácpě

Salát známe všichni, ale pravděpodobně už nás moc nenapadá řešit, co všechno vlastně obsahuje a proč bychom ho měli jíst. Je toho samozřejmě hodně.

Kyselina listová je jasná, ta je ve všem zeleném, dále obsahuje vysoký podíl vlákniny, takže čistí střeva od jedovatých látek, a tím odbourává zácpu a případnou dlouhodobou ochablost střev.

Zelený salát je bohatý na hořčík – ten přispívá dobré kondici našich nervů i svalů.

Ohledně hořčíku mám jednu zajímavost. Když ho jen jeden jediný den tělo nemá dostatek, nemohou správně pracovat buňky, a tak se dostavuje únava, nervozita, ztráta motivace nebo nedostatečná soustředěnost. Jestli vám jsou tyto stavy povědomé, zapátrejte ve svém jídelníčku a třeba postačí doplnit hořčík a bude zase dobře.

Ať jste svěží, soustředění a stále plní energie!

Vaše tvůrkyně uzdravujícího menu

Každý pátek ráno vychází nový recept. Klikněte na tento text, zanechte svůj e-mail a vždy, když vyjde nový recept, dostanete upozornění.

Marcela Švecová Kubová

Kuchařka, bylinářka, tvůrkyně uzdravujícího menu a mentorka při dietě Candida.

Matka 2 dětí, co čelí výzvě jíst bez cukru a bílé mouky. Pro svého syna (a celou rodinu) připravuje denně veškeré jídlo, aby zajistila přísun kvalitních živin a aby syn neměl potíže způsobené právě cukem a bílou moukou.

Napsala e-book Průvodce uvědomělého strávníka, kde řeší kvalitu potravin, na co si dávat pozor a jak vybrané potraviny správně upravovat, aby byly prospěšné pro zdraví.

Je autorkou infografiky zdarma Výživové kvarteto na cesty, kde představuje principy stravování pro stabilní výkon bez poklesů energie. Připravuje také kurzy Zdravá strava do batohu a Jak na cestovní balíčky.

Aktuálně se nejvíc věnuje protikvasinkové dietě (dieta Candida), pro kterou vypracovala tabulku ne/vhodných potravin a v projektu Nastartuj se! vám pomůže s dietou Candida začít.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.