Pečená sezónní zelenina

Sezóna bývá úžasná, ale občas se stává, že je některé zeleniny moc a člověk už neví, co by z ní připravil. Vězte, že pečená zelenina se jen tak nepřejí, a navíc je to luxusní záležitost. Máte-li gril, pochutnáte si na ni i při venkovním vegetění. 😉

pečená sezónní zelenina

Doba přípravy: 10 minut + 30–40 minut pečení/grilování

Kuchyňské náčiní: plech/gril, píro/mašlovačka, nůž, prkénko, (škrabka)

Na pečenenou sezónní zeleninu potřebujeme

  • sezónní zelenina
  • oblíbené koření
  • olej

Z koření a oleje si připravte marinádu. Nakrájejte zeleninu na silnější plátky (asi 0,5–1 cm) nebo hranolky, rozložte ji na plech, potřete marinádou a pečte v předem vyhřáté troubě na 180°C 30–40 minut.

Čas si určete podle toho, zda chcete mít zeleninu vyloženě měkkou nebo na křup, a samozřejmě podle vaší trouby.

Zeleninu použijte jako hlavní chod, jako přílohu nebo mňamku třeba na piknik.

Sezónní zelenina

Milovníky přesných měr a vah jsem teď určitě nepotěšila. Zato příznivci univerzálních receptů jásají. Ať už patříte do jakékoliv skupiny, mám pro vás tipy, jakou zeleninu použít a jaká nám chutná.

Co se neosvědčilo, vám neporadím, protože nám zatím chutnalo opravdu všechno. 🙂

Takže, jak už sama fotka napovídá, můžete si upéci zelí. Ano, to je asi ta nejpřekvapivější varianta. Kdo z vás ji čekal?

Pečené zelí jsem objevila na youtube kanálu Everydayfood. Dlouho jsem ho měla v hlavě, ale do toho zimního se mi nechtělo, letos mi vůbec nechutnalo. Až když dozrálo to rané a já ho měla v lednici, bylo jasno.

Zelí krájejte i s košťálém, aby se vám na plechu, a především při krájení, zbytečně nerozpadalo.

Další výtečnou zeleninou je kedlubna, mrkev, cuketa, dýněcibule – hmmm, hlavně ta červená je tak slaďoučká, že se musíme domlouvat, kdo si vezme kolik kousků.

Analogicky k zelí bych se nebála vyzkoušet ani kapustu, belgické kapustičky budou také vynikající. Nezapomeňte na červenou řepu, květák, brokoliciceler, petržel – možná budete překvapení, jak je sladká!

A samozřejmě také lilek, papriky, klidně rajčata. Prostě všechno, na co si vzpomenete a čeho budete mít přebytky.

Pište buď do komentářů, na e-mail marcela@marcelakubova.cz nebo přes formulář zde>>, jaké jsou ty vaše oblíbené kombinace a variace zeleniny v troubě nebo na grilu.

Jo, a vy, kdo pěstujete nebo máte rádi cuketu a ještě neznáte cuketové chipsy, rozhodně si je nenehcte ujít. Kdo je ochutnal, ten se do nich zamiloval.

Mějte se krásně, užívejte léta a všech dobrot, které nám přináší!

Vaše tvůrkyně uzdravujícího menu

Každý pátek ráno vychází nový recept. Klikněte na tento text, zanechte svůj e-mail a vždy, když vyjde nový recept, dostanete upozornění.

Marcela Švecová Kubová

Kuchařka, bylinářka, tvůrkyně uzdravujícího menu a mentorka při dietě Candida.

Matka 2 dětí, co čelí výzvě jíst bez cukru a bílé mouky. Pro svého syna (a celou rodinu) připravuje denně veškeré jídlo, aby zajistila přísun kvalitních živin a aby syn neměl potíže způsobené právě cukem a bílou moukou.

Napsala e-book Průvodce uvědomělého strávníka, kde řeší kvalitu potravin, na co si dávat pozor a jak vybrané potraviny správně upravovat, aby byly prospěšné pro zdraví.

Je autorkou infografiky zdarma Výživové kvarteto na cesty, kde představuje principy stravování pro stabilní výkon bez poklesů energie. Připravuje také kurzy Zdravá strava do batohu a Jak na cestovní balíčky.

Aktuálně se nejvíc věnuje protikvasinkové dietě (dieta Candida), pro kterou vypracovala tabulku ne/vhodných potravin a v projektu Nastartuj se! vám pomůže s dietou Candida začít.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.