Zelený salát

Geniálně jednoduché a přitom tak chutné. Napadlo vás někdy kombinovat salát a čínské zelí? Pokud ještě ne, rozhodně to vyzkoušejte.

zelený salát

Od té doby, co jsem ho začla připravovat jinak než pouze s kefírem či octovou zálivkou, je u nás obyčejný salát neskutečně oblíbený.

Na zelený salát potřebujeme

  • díl čínského zelí
  • díl (ledového) salátu
  • jarní cibulka nebo pórek
  • sezamová semínka
  • za studena lisovaný (sezamový) olej
  • (citrónová šťáva)

Zelí i salát nakrájíme na nudličky, pórek nebo cibulku na kolečka, posypeme semínky, zakápneme olejem a citrónovou šťávou, promícháme a je hotovo.

Tip

Místo pórku nebo cibulky použijte pažitku nebo jinou zeleň.

Výborný je salát také s najemno pokrájeným kořenem pampelišky. Máte-li zahradu, klidně ho používejte celoročně, když vám pampeliška vyroste na nějakém nevhodném místě. Místo pletí sklízíte. ;-)

Hlávkový salát proti zácpě

Salát známe všichni, ale pravděpodobně už nás moc nenapadá řešit, co všechno vlastně obsahuje a proč bychom ho měli jíst. Je toho samozřejmě hodně.

Kyselina listová je jasná, ta je ve všem zeleném, dále obsahuje vysoký podíl vlákniny, takže čistí střeva od jedovatých látek, a tím odbourává zácpu a případnou dlouhodobou ochablost střev.

Zelený salát je bohatý na hořčík – ten přispívá dobré kondici našich nervů i svalů.

Ohledně hořčíku mám jednu zajímavost. Když ho jen jeden jediný den tělo nemá dostatek, nemohou správně pracovat buňky, a tak se dostavuje únava, nervozita, ztráta motivace nebo nedostatečná soustředěnost. Jestli vám jsou tyto stavy povědomé, zapátrejte ve svém jídelníčku a třeba postačí doplnit hořčík a bude zase dobře.

Ať jste svěží, soustředění a stále plní energie!

Vaše tvůrkyně uzdravujícího menu

Každý pátek ráno vychází nový recept. Klikněte na tento text, zanechte svůj e-mail a vždy, když vyjde nový recept, dostanete upozornění.

Marcela Švecová Kubová

Tvůrkyně uzdravujícího menu, kuchařka, bylinářka, minimalistka, flexitariánka, cestovatelka a nadšená propagátorka zdravého životního stylu, kvalitní stravy a návratu k přírodě. Je také autorkou několika elektronických knih, v nichž nechybí recepty na nejrůznější pokrmy.

Její prvotinou je Pravidlo 5P, kde autorka jednoduše shrnuje, co dělat, abychom se začali stravovat zdravě, a přitom zbytečně neutráceli. Na tuto knihu částečně navazuje e-book Průvodce uvědomělého strávníka, který se do hloubky zabývá problematikou kvalitního stravování. Naučíte se v něm, jak vybírat skutečně kvalitní suroviny a na co si v dnešní průmyslové době, kdy každý potřebuje především vydělávat, dávat pozor.

Posledním počinem na poli elektronických knih je graficky zpracovaná a naučná elektronická Vitaminová e-kuchařka I. Jedná se o vzdělávací dílko věnované základním vitaminům a tento první díl se zabývá vitaminy rozpustnými v tucích. Na druhém dílu autorka v současné době pracuje.

Na svém blogu také každý pátek publikuje nový recept. Chcete-li pravidelnou inspiraci i vy na svém e-mailu, přihlašte se k odběru těchto receptů zde>>, případně na konci některého z receptů.

A chcete-li se o autorce dozvědět něco víc, přečtěte si její příběh.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.